Aktualności

Nowe przepisy w zakresie dotyczące utrzymania czystości i porządku w Gminie Ozimek.

W Gminie Ozimek nowymi przepisami zostaną objęte dwa rodzaje nieruchomości:

Nieruchomości zamieszkałe – budynki jednorodzinne oraz gospodarstwa domowe
w budynkach wielorodzinnych ( wspólnoty mieszkaniowe, mieszkania administrowane przez Opolską Spółdzielnię Mieszkaniową „ Przyszłość ” w Opolu oraz właścicieli lokali mających ustanowioną odrębną własność lokali, a ich zarząd nie został wybrany ).

Nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne  - budynki o charakterze użyteczności publicznej, do których należą przede wszystkim:

  • przedsiębiorstwa, biura,
  • obiekty handlowe, usługowe, handlowo – usługowe,
  • obiekty gastronomiczne,
  • placówki oświatowe, ochrony zdrowia oraz kultury,
  • ogródki działkowe,
  • cmentarze,

a także domki letniskowe.

  1. Nieruchomości „ mieszane ” – są to nieruchomości, których część stanowi nieruchomość zamieszkaną przez mieszkańców, a część nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – patrz punkt 2.

Wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zostanie ustalona na podstawie „ DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI ” złożonej przez właściciela nieruchomości.

  • W przypadku nieruchomości zamieszkałych – deklarację składa właściciel nieruchomości, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zarządca lub inny podmiot władający nieruchomością. Obowiązek zapłaty powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.
  • W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy,
    a powstają odpady komunalne –
    deklarację składa właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona do reprezentowania.

       Obowiązek zapłaty powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne.

  • Deklarację właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć w Urzędzie Gminy i Miasta w Ozimku w następujących terminach:
    • do 31 marca 2013 r. - dla pierwszej deklaracji,
    • w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych,
    • w terminie 14 dni od dnia zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości opłaty lub danych dotyczących ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości.
    •  Opłatę w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana, niezależnie od tego, czy nowa opłata ma być wyższa czy niższa od poprzedniej.

 

 

Menu szybkiego dostępu do wybranych treści

  • Data aktualizacji: 2021-06-22 13:56
  • |
  • Licznik odwiedzin: 61 812 174